Küldetésünk

A szakosztály lehetőséget kínál a környezeti nevelés és oktatás kérdéseivel foglalkozó kutatók, intézmények/szervezetek hálózatszerű munkájának elősegítésére. Kutatómunkánkkal segíteni kívánjuk az Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia célkitűzéseinek megvalósulását, az oktatásirányítás és az oktatáspolitika e területre vonatkozó terveit és folyamatait, valamint az Ökoiskolai Hálózat fejlesztési tevékenységét és a pedagógusképzés minden területét.

Tagságunk

Baráti Ilona

BME

Bocsi Veronika

...

Darvay Sarolta

ELTE TOFK

Lükő István 

a szakosztály alapítója

Kollarics Tímea

NYME 

Hill Katalin

alelnök

ELTE TOFK

Füzné Koszó Mária 

SZTE

Bodáné Kendrovics Rita,

ÓE 

Könczey Réka

EKE-OFI

Major Lenke

SZTE 

Mika János

elnök
EKE Eger

Polgár András 

NYME 

Rigóczki Csaba

titkár

Varga Attila

alelnök

EKE-OFI

Veréb Szilvia

EKE-OFI

Visi Judit  

...

Célkitűzés

A szakosztály segítse a környezettudatos magatartás formálását minden korosztály és tanulási mód számára egy rendszer és ökológiai szemléletű konstruktivista tanulásra építve. Az integrált és komplex szemlélet jegyében a társtudományok (pszichológia, szociológia, közgazdaságtan, műszaki tudományok, természettudományok,) nézőpontjait, eredményeit is meg kívánjuk jeleníteni, különösképpen a fenntarthatóságra nevelés és az energiaszemlélet kialakítása, a felnőttek tudatformálása terén. Kiemelten kezeljük a fenntarthatóságra nevelés, az energiatudatosságra nevelés, valamint az éghajlatváltozás viselkedésformáló témaköreit, a gyakorlati megvalósulás tudományos megalapozottságát és monitoringozását. Fontosnak tartjuk a környezeti nevelés valamennyi stílusjegyének érvényesülését, azonban kiemeljük a technikabarát, de nem technikaközpontú megközelítés érvényesülését. A szerteágazó, a neveléstudomány és társ tudományaival szoros kapcsolatban álló témák kutatásait a fogalmi térképek készítésével is segíteni kívánjuk. A tartalmi témáink az oktatási rendszer egészét, iskolai és iskolán kívüli színterét és fokozatot átfogják, tehát a céljaink között a holisztikus megközelítések fontossága is szerepel. Fontos cél, hogy a felsőoktatás hallgatóinak, doktoranduszainak a kutatói munkáját is segítsük, támogassuk.

Előzmények

Veszprémben 1999-ben megalakult az MTA VEAB keretében a Környezetpedagógiai Munkabizottság, amely akkor "űberregionális" módon fogta össze a környezetpedagógiát művelőket. Számos hazai és nemzetközi rendezvényt szervezett, könyvbemutatókat tartott, kutatási megbízatást(pl. OTKA, OM-MTA PTB) végzett az elmúlt időszakban. Rendszeresen részt vettek a tagjai az ONK-kon önálló szimpóziumokkal, előadásokkal, poszterekkel, amelyeken bemutatták a munkabizottság kutató munáját és eredményeit. Részt vettek a különböző hazai és nemzetközi projektekben(PHARE, BISEL, SOCRATES), valamint az NKNS fejezeteinek írásában, bírálatában.

Meghatározóan fontos előzmény, hogy létrejött két környezetpedagógiával foglalkozó Doktori Iskola, illetve program. Az egyik az NYME-n, a Kitaibel Pál Környezettudományi DI-ben. A másik Egerben az EKF-n. Eltérő súlypontokkal, küldetéssel és tantárgyi struktúrával működnek ezek a tudományos műhelyek, s az oktatók, doktoranduszok közül ebben a szakosztályban is kívánnak tevékenységet kifejteni. Az alapítók közül többen is részt vettek a NAT adekvát műveltségi területének kidolgozásában, valamint az éghajlatváltozás pedagógiai vonatkozásainak feltárásában.

Belépési nyilatkozat-

2019.05.31

https://hera.org.hu/wp-content/uploads/2011/10/Belepesi-szandeknyilatkozat.pdf

munkaterv készítése
munkaterv készítése

Konferencia, tisztújító közgyűlés

2017. november 23. 

Lükő István alapító elnök az éves beszámolón túlmutatva, mutatta be a szakosztály történetét. Prezentációja megtekinthető itt>>

A konferenciával egybekötött közgyűlésünk jegyzőkönyve itt megtekinthető itt>>

HERA - Környezetpedagógiai Szakosztály
Minden jog fenntartva 2019
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el